بازدید از دانشکده ژورنالیسم دانشگاه لومونوسف روسیه

سه شنبه 14 خرداد (4/6/2019) از دانشکده ژورنالیسم دانشگاه لومونوسف بازدید کردیم. بازدید از دانشگاه هایی که رشته های مرتبط با رسانه در آنها وجود دارد برای پژوهشگران حوزه رسانه حتما جذاب خواهد بود. دانشگاه دولتی لومونوسف مسکو یکی از بزرگترین دانشگاه های کشور روسیه است . این دانشگاه در سال ۱۷5۵ توسط میخائیل واسیلویچ لومونوسف تاسیس شده است. دانشگاه لومونوسف مسکو یکی از زیباترین دانشگاه های جهان از لحاظ معماری به شمار می آید . این دانشگاه پر است از مجسمه های دانشمندان و مشاهیر که شاید عکس های آن را پیش از این دیده باشید.  بیش از ۴۰ هزار دانشجو  در این دانشگاه در حال تحصیل هستند. حدود ۴ هزار دانشجوی بین المللی از سراسر جهان در این دانشگاه حضور دارند . این دانشگاه براساس رتبه بندی QS در سال2018 در رتبه 95 جهان قرار دارد .

دانشکده ژورنالیسم دانشگاه لومونوسف یکی از دانشکده های قدیمی این دانشگاه است که مقصد ما در این سفر بود. این دانشکده که از سال 1947 به شکل یک دانشکده مستقل تاسیس شده تاکنون دانشکده پیشتاز در حوزه ارتباطات و رسانه در روسیه است. رئیس دانشکده خانم پروفسور النا وارتانوآ است که آقای ایوان از بخش بین الملل این دانشکده را جهت راهنمایی با ما همراه کردند. این دانشکده از 14 دپارتمان مختلف شامل دپارتمان های تئوری رسانه و اقتصاد، رادیو تلویزیون، جامعه شناسی و ارتباطات جمعی، تبلیغات و روابط عمومی، مدیریت رسانه های جدید و …. تشکیل شده است. هم اکنون در این دانشکده 2000 دانشجو مشغول به تحصیل هستند.

این دانشکده با دیگر دانشکده های رسانه در دنیا همکاری هایی در سطح تبادل استاد و دانشجو دارد. انجمن اروپایی مدیریت رسانه، انجمن بین المللی مدیریت رسانه و … از همکاران بین الملل این دانشکده محسوب می شود. در این راستا می تواند تفاهم نامه ای نیز به همت بخش مدیریت رسانه دانشکده مدیریت دانشگاه تهران میان این دو دانشکده شکل بگیرد. چنین ارتباطاتی دانشجویان را با دیگر دپارتمان ها و دانشکده هایی که رشته های مرتبط با حوزه رسانه دارند آشنا خواهد ساخت و در نتیجه کارهای ارائه شده از سوی آنها به استاندارهای بین المللی در این حوزه بسیار نزدیک خواهد شد. 

مسکو/ روسیه

14 خرداد 1398

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *